onsdag 10 oktober 2012

Bo i zpagetti



Även om sommaren är min favorit är det allt fint med årstidsändringar ändå. Istället för att sitta på stranden och grilla kvällsmat blir det kväll lite tidigare här hemma och vi har tid för godnattsagor och pyssel igen.

Den här kokongen var jag bara tvungen att ge mig på efter
 att ha sett den hos bla Lutter Idyl och Bekki Bjarnoll.
Jag valde lite grövre zpagettitrikå och 
virknål 10 vilket gjorde att den blev riktigt stor. 
Lite armmuskler krävdes också och det känns nästan som jag har lite träningsvärk!
Instruktioner finns här och det tog ett tag innan jag kom på att sm (smygmaska) = kjm på norska..




Just nu hänger den i hallen men den får nog flytta runt lite till skulle jag tro.

Skulle storasyster få bestämma skulle vi ska skaffa en katt som kunde bo i den.

Och visst är jag sugen på att göra en bjässe att själv krypa in i med bok och te och filt.

En fridfull kokong att hänga i äppelträdet till sommaren!


---



4 kommentarer:

  1. Oj, vilken härligt påhittig grej! Kan man beställa en?! Skulle vara urpraktiskt i husbilen!!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  2. Nämen! Vilken superfin! En sån behövs nog i casa creando också tror jag :)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Åh så snygg! Om jag hade litat lite mer på mina virkkunskaper hade jag utan tvekan försökt mig på att göra en egen :)
    Ha det gott!
    /Johanna

    SvaraRadera

Underbart att du är här! Och vad glad jag blir att du tar dig tid att skriva en liten hälsning.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...