måndag 1 oktober 2012

Pejl på bagaget



Jag blev så trött på att alltid blanda ihop våra vanliga svarta resväskor med andras på bagagebandet att jag sydde upp ett gäng färgglada adresslappar för ett par år sedan. Dom slits med tiden och nu var det dags att fixa ett nytt gäng! 




Perfekta att använda upp vackra stuvbitar på! 
Vändsy små rektanglar med tillhörande strap eller vad man nu ska kalla hänganordningen och sy en liten stickning längs med kanten så håller dom sig snygga längre. Plasten har jag klippt ut från plastfickor och sytt direkt på tyget och lämnat öppet i ena kortända så att man kan sticka in adresslappen.

Jag gillar såna här små pyssel där man inte behöver bre ut sig så mycket och som är små och smidiga att jobba med.. Tack hennihenni för påminnelsen som gjorde att det blev lite nya! Någon som har fler roliga tips på såna här använda-stuvbitar-projekt?

Måndag idag och en ny härlig vecka att se fram emot!

---

6 kommentarer:

  1. Ja men visst, så där kan man ju också göra. Måste nog ta och göra ett försök två med adresslappar inom en nära framtid... Härligt tyg hade du också!

    SvaraRadera
  2. Bra idé, lite originelt och snyggt!

    SvaraRadera
  3. Smart! Stuvbitar har man ju alltid liggande ;)
    Jag fixade något annat till sambons resväska. Jag knöt riktigt färgglada band som vi virade något varv runt handtagen innan de knöts fast. Förhoppningen var att något av de två handtagen skulle vara synligt på rullbandet! Än så länge har han i alla fall kommit hem med rätt väska från sina resor ;)

    SvaraRadera
  4. Ja, själv kan jag aldrig med att slänga tyg så det är så roligt när man verkligen får användning för sina småbitar också!

    SvaraRadera
  5. Smart! Jag har också gjort ett försök med något liknande tidigare, rätt kul faktiskt!

    Bra att kunna använda stuvbitarna till något också!

    SvaraRadera
  6. Vad snygga de var, vilken bra idé. nu blir det att sy adresslappar, i någon form. Ska klura lite på utformningen...

    SvaraRadera

Underbart att du är här! Och vad glad jag blir att du tar dig tid att skriva en liten hälsning.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...