torsdag 13 december 2012

Vardagsrum..

Vardagsrummet, tv-rummet, allrummet, finrummet, kärt barn har många namn.. Hos oss är vardagsrummet det viktigaste rummet och det är här vi hänger mest. Eftersom vi är ganska många på liten yta har det blivit lite olika hörn som passar för olika saker.. Men soffan är nog den absoluta favoriten för oss alla och rymlig som få!


Just nu ser det ut så här. Soffan brukar byta skepnad efter humör och säsong likaså tavellisten.



Lite höstdekorationer har fått hänga kvar och lite jul har fått flytta in. Fåtöljen är Bruno Mattssons Pernilla och är rymlig och bra för en liten och en stor.


Lite glas och porslin får också dela plats med oss andra i vardagsrummet och står i ett ommålat gammalt Ikea-skåp som jag klätt med tyg. Vågen ovanpå kommer från en liten byskola där min mormor var lärare på 50-talet. Passar bra att väga buddhor på. Och så Dali som kikar fram och övervakar det hela lite smått hysterisk..

Idag är temat vardagsrum inne på fabriken, häng med dit vetja!

--- 

3 kommentarer:

  1. Så fint du har! Visst är det härligt att man har ett vardagsrum där man bara kan mysa och umgås och koppla av :)
    Trevlig adventhelg.
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  2. Perfekt att ha ett vardagsrum, som rymmer allt o kan förändras efter behov!!!!
    Ha en riktigt skön helg!!!

    SvaraRadera
  3. Naturens skönhet
    är obeskrivlig.
    Kung Bore har målat allt
    i silver och guld.

    Jag vandrar
    genom vinterlandet.
    Snön knarrar
    under mina fötter

    Gnistrande pärlor
    pyntar trädet
    Och jag får njuta
    alldeles gratis.

    Kylan biter
    I mina kinder.
    Solen står lågt
    och värmer inte.

    Frusna händer,
    frusna fötter
    men tankarna på vänner
    ger mig värme i hjärtat!

    En riktigt god jul till dig och de dina önskar jag dig från ett vintrigt Gotland!

    SvaraRadera

Underbart att du är här! Och vad glad jag blir att du tar dig tid att skriva en liten hälsning.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...