tisdag 9 oktober 2012

Hur man blir till..


En virkad mössa är klar. 
Redo att värma ett litet huvud i kylan som kommit.

Nu har vi stora fina vitkål i odlingsbädden på  landet och jag undrar när det är dags att skörda.
När jag var liten svarade min pappa att man kom från kålhuvudet på frågan.. 
Killar från vitkål och tjejer från blomkål och jag såg det tydligt framför mig. 
Ett franskt ordspråk tydligen. 
Men jag tycker fortfarande att det är lite fint.
  Att gläntar man kålen sitter det en ny liten människa därinne.

Och virkningen är här för att stanna tydlingen. 
Nästa projekt är av modell större med virknål 12 och zpagettitrikå.. 
Hade varit betydligt lättare om man var muskelbyggare för himlans vad man får ta i!
Att sitta och knåpa om kvällarna ger sådan ro, för mig slår det faktiskt att läsa en bok. 
Eller är det tidsbristen som får mig att välja..

En fantastisk tisdag önskar jag dig som tittar in här!

---


3 kommentarer:

  1. Åh, vilken söt liten tjej, och vilken fin mössa det blev!!
    Underbara bilder!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder med färger som gör en glad!

    SvaraRadera
  3. Tusen tack, ja det är en riktig höstmössa! :)

    SvaraRadera

Underbart att du är här! Och vad glad jag blir att du tar dig tid att skriva en liten hälsning.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...