söndag 8 januari 2012




Här har vi hållit jullov och detoxat ordentligt som verkar bli den stora trenden 2012. Detox i meningen skala av, slappna av och stänga av. Och visst känns det viktigare än någonsin att stanna upp, tänka efter, prioritera och ta hand om nära och kära. I ett samhälle där allt är möjligt är det lätt att gå vilse, springa för fort och ha alldeles för många måsten.
Det känns som att vitt, ljust, enkelt, stilrent, hälsa och sinnesro är sånt som ligger i tiden. Självklart egentligen. Jag kan inte säga att jag brukar sätta upp några nyårslöften precis men det känns liksom naturligt att tänka efter vad man vill ha ut av det nya året så här i början. Och i år är det nog faktiskt just det. Ta hand om sig själv och varandra. Sova bra. Äta bra. Tänka efter vad man vill göra mera. Vara öppen. Förenkla. Och tänk att jag som suckat så över Zlatans bok började läsa den och faktiskt fastnade, fast jag inte ens är vidare förtjust i fotboll. Så tjohoo 2012!!  Allt är möjligt, bara man har viljan!!

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig! jag fick lära mig en läxa för några år sedan när jag gick in ivägen av att ALLTID vara den som ställde upp och alltid var tillgänglig. Planering va vad det??!!? Det sysslade jag inte med. Men va jag har lärt mig att prioritera och strukturera för att göra ALLA måste så smidigt som möjligt. Jag upptäckte snabbt att hmm nu fick jag mer tid till allt roligt jag ville göra och jag säger bara PLANERING! underlättar ALLT =)
    Jag vill skicka dig varma kramar denna söndag och ta väl hand om dig!

    SvaraRadera
  2. Väldigt bra uttryckt. Jag har inte sett på detox på det sättet tidigare. Mest tänkt på det som något flummigt man gör på något avlägset hälsohem. Men du har helt rätt. Detox hör hemma även hos oss :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera

Underbart att du är här! Och vad glad jag blir att du tar dig tid att skriva en liten hälsning.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...